REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
(data publikacji:22.07.2025)
§ 1
Postanowienia wstępne
- Sprzedaż w sklepie internetowym Quooker (nazwa sklepu), dostępnym pod adresem internetowym www.kran-quooker.pl, realizowana jest przez „Jager-Bud” spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Toruniu) przy ul. Rynek Staromiejski 33/34/3, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) pod numerem 0000220932, identyfikującą się numerem identyfikacji podatkowej (NIP) 9562122486, REGON 871705186.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Przedsiębiorców na prawach konsumenta, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania Umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
- Sprzedawca - „Jager-Bud” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Toruniu (87-100) przy ul. Rynek Staromiejski 33/34/3, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) pod numerem 0000220932, identyfikującą się numerem identyfikacji podatkowej (NIP) 9562122486, REGON 871705186.
- Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane wskazane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta - przedsiębiorca zawierający ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży w ramach Sklepu Towarów związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, zgodnie z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta oraz 3855, art. 5564, art. 5565 i art. 5765 ustawy Kodeks cywilny.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu, będący integralną częścią Umowy sprzedaży.
- Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym internetowym www.jaegerstream.pl.
- Towar - dostępne w Sklepie rzeczy ruchome stanowiące asortyment gospodarstwa domowego marek Quooker i Naber, będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia, stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży na warunkach określonych w Sklepie i cxzmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży.
- Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta do zakupu Towary, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Towarów.
- Potwierdzenie zamówienia - oświadczenie woli Sprzedawcy zawierające informacje o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Towaru zawierana albo zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Dni robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, określone według czasu polskiego.
- Najniższa cena z 30 dni – określenie wskazane przy Towarze oznaczające informację o najniższej cenie brutto wyrażonej w złotych polskich i euro tego Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki ceny Towaru albo w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania Towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki, jeśli dany Towar oferowany jest do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Adres Biura Sprzedawcy: ul. Sieradzka 16, 87 – 100 Toruń.
- Adres e-mail Sprzedawcy: info@jaegerstream.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: (+48) 666 896 861.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 65 1090 1506 0000 0001 0236 3981.
§ 4
Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Towary, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Google Chrome, Firefox, Edge, Safari;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
§ 5
Informacje ogólne
- Opisy Towarów i ich zdjęcia pochodzą z baz danych producentów, własnych zasobów oraz powszechnie dostępnych materiałów marketingowych. Zakazuje się jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystywania informacji produktowych pochodzących z witryn Sklepu internetowego.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Składanie Zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta albo poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych w Formularzu Zamówienia umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe. Aby założyć Konto w Sklepie należy wypełnić Formularz rejestracji oraz wskazanie adresu e-mail oraz hasła.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Dostawa Towaru do Klienta jest nieodpłatna, jednakże jest ograniczona do sposobu określonego w niniejszym Regulaminie.
- Możliwy jest odbiór osobisty Towaru przez Klienta w Biurze Sprzedawcy w godzinach jego otwarcia opisanych w § 3. Odbiór taki jest bezpłatny.
§ 6
Zasady składania Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Towar lub Towary będące przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
- po wybraniu Towaru lub Towarów kliknąć przycisk „Finalizacja zamówienia (checkout)”
- wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych osobowych odbiorcy Zamówienia, adresu, na który ma nastąpić dostawa Towaru, sposobu dostawy oraz płatności, jak też w razie potrzeby wpisanie danych do faktury,
- zaakceptować ogólne warunki użytkowania i politykę prywatności oraz potwierdzić informację o przetwarzaniu danych osobowych,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od wyboru, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 7 pkt 3
- kliknąć przycisk “Złóć zamówienie”.
§ 7
Zawarcie i wykonanie Umowy sprzedaży
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Nie stanowią one oferty sprzedaży.
- Złożenie Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia zgodnie z § 6 Regulaminu nie stanowi zawarcia Umowy Sprzedaży, a jest ofertą zawarcia tej umowy składaną przez Klienta. Poprzez złożenie Zamówienia Klient składa ofertę dotyczącą zakupu określonego Towar lub Towarów w cenie i o cechach podanych przy jego specyfikacji na stronie internetowej Sklepu.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzyma wiadomość e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej z potwierdzeniem złożenia Zamówienia. Adres ten będzie wykorzystywany do dalszej korespondencji między Sprzedawcą a Klientem. Sprzedawca w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania Zamówienia poinformuje Klienta w wiadomości e-mail o przyjęciu lub odrzuceniu oferty. W przypadku, gdy Sprzedawca odrzuci ofertę przedpłaconą, wszelkie płatności uiszczone za nieprzyjęte Zamówienie zostaną zwrócone Klientowi.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail zawierającej informację o przyjęciu oferty zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. W wiadomości tej Sprzedawca poinformuje o spodziewanym terminie nadania przesyłki z Towarem lub odbioru Towaru z Biura Sprzedawcy. Termin nadania przesyłki nie powinien być dłuższy aniżeli tydzień. Termin nadania przesyłki liczy się od momentu przyjęcia oferty.
- Zamówienie zostanie wysłane na adres dostawy wskazany w Formularzu zamówienia bądź przygotowane do odbioru osobistego w Biurze Sprzedawcy. O wysłaniu Towaru bądź gotowości Towaru do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail zawierającej informacje o kurierze i przesyłce.
§ 8
Dostawa i metody płatności
- Dostawa Towaru odbywa się wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa nie jest obciążona dalszymi kosztami po stronie Sprzedawcy, za wyjątkiem kosztu powtórnego doręczenia przez kuriera ze względu na brak odbioru przesyłki przez Klienta w pierwszym doręczeniu.
- Dostawa Towaru nastąpi na adres wskazany przez Klienta w toku składania Zamówienia przesyłką kurierską. O danych kuriera, numerze przesyłki oraz orientacyjnej dacie i godzinie dostawy Sprzedawca zawiadomi Klienta zgodnie z § 6 ust. 5.
- Odbiór osobisty w Biurze Sprzedawcy dostępny możliwy jest pod adresem: ul. Sieradzkiej 13, 87-100 Toruń (w dni robocze od 8:00 do 16:00).
- Klient opłaca Zamówienie z góry (przedpłata na poczet Zamówienia) nie później niż w terminie 5 dni od dnia złożenia Zamówienia. Jeśli płatność nie zostanie uiszczona w tym terminie, Zamówienie zostanie anulowane i nie dojdzie do zawarcia Umowy.
- Klient może zapłacić elektronicznie za pośrednictwem serwisów PayU, BLIK, Przelewy24 przy przedpłacie.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu.
- Po dokonaniu płatności faktura VAT (jeśli Klient zażądał faktury) zostaje wysłana na wskazany podczas składania Zamówienia adres e-mailowy bądź doręczona Klientowi podczas odbioru osobistego Zamówienia w siedzibie Sprzedawcy.
§ 9
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Towaru Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3.
- Oświadczenie można złożyć również na formularzu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Towar na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Konsument ponosi także koszty zwrotu Towaru, jeśli ze względu na swój charakter Towar ten nie mógł zostać w zwykły sposób odesłany pocztą. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około (…) zł;
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Zwrot Towaru powinien nastąpić w oryginalnym opakowaniu producenta.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy i przyjął to do wiadomości,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę przed rozpoczęciem świadczenia o utracie prawa odstąpienia od Umowy, co Konsument przyjął do wiadomości,
- w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów,
- zawartej w drodze aukcji publicznej,
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Konsumenta i znajdują zastosowanie także w stosunku do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§ 11
Rękojmia i gwarancja
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Towar zgodny z umową.
- W przypadku niezgodności Towaru z umową, Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta mają prawo do reklamacji w oparciu o przepisy ustawy o prawach konsumenta bądź udzieloną przez Sprzedawcę gwarancję.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową trwa 2 lata od dnia wydania towaru.
- W przypadku braku zgodności Towaru z umową, na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta, Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta mogą zażądać naprawy Towaru lub wymiany Towaru.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim został nabyty.
- Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. Wybór pomiędzy wymianą a naprawą należy do Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Jeżeli jednak spełnienie żądania jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, to może on: wymienić towar – zamiast go naprawić, naprawić towar – zamiast go wymienić.
- Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Jeśli Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany Towaru, nie naprawił lub nie wymienił Towaru; próbował naprawić lub wymienić Towar, ale nadal jest on niezgodny z umową lub oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, Klient może żądać obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z umową – odstąpienia od umowy.
- Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany.
- W stosunku do Przedsiębiorcy wyłączona zostaje odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Przedsiębiorca ma prawo do reklamacji w oparciu o udzieloną przez Sprzedawcę gwarancję.
- Sprzedawca udziela gwarancji sprawnego działania, tj. działania zgodnego pod wszelkimi istotnymi względami z opisem i specyfikacją producenta Towarów nowych w okresie 12 miesięcy od daty wystawienia faktury.
- Sprzedawca udziela gwarancji sprawnego działania Towarów używanych w okresie 6 miesięcy od daty wystawienia faktury.
- Gwarancja może być dwukrotnie przedłużona odpowiednio o kolejne 12-miesięczne i 6-miesięczne okresy. Maksymalny łączny okres gwarancji wynosi 36 miesięcy w przypadku Towarów nowych oraz 18 miesięcy w przypadku Towarów używanych. Każde kolejne przedłużenie okresu gwarancji podlega opłacie w wysokości 20 % wartości Towaru.
- W okresie gwarancyjnym, na zasadach określonych w Regulaminie, w przypadku wystąpienia awarii obowiązki Sprzedawcy polegają na świadczeniu bezpłatnej naprawy serwisowej bądź, według uznania Sprzedawcy, wymiany Towaru na inny stanowiący jego odpowiednik lub w przypadku braku odpowiednika - zamiennik. W przypadku braku możliwości naprawy Towaru i braku jego odpowiednika/zamiennika, Klient otrzymuje zwrot ceny jaką uiścił za Towar.
- Okres obowiązywania gwarancji nie ulega przedłużeniu o okres rozpoczynający się w dniu zgłoszenia konieczności dokonania naprawy do Sprzedawcy i kończący się w dniu, w którym uprawniony do gwarancji zostanie zawiadomiony przez Sprzedawcę o zakończeniu naprawy.
- Jeżeli w następstwie wykonania obowiązków wynikających z niniejszych warunków gwarancji, klient otrzymał nowy Towar lub jego odpowiednik/zamiennik, okres obowiązywania gwarancji nie biegnie na nowo od chwili otrzymania przez Klienta Towaru lub jego odpowiednika/zamiennika.
- Naprawa Towaru objętego gwarancją nastąpi w terminie 3 miesięcy od daty jego dostarczenia.
- Wszelkie części wymieniane w trakcie naprawy dokonywanej przez Sprzedawcę w ramach gwarancji będą nowe i będą stanowiły dokładny odpowiednik lub zamiennik części podlegających wymianie.
- Towar powinien być użytkowany zgodnie z jego przeznaczeniem oraz z zachowaniem warunków zawartych w instrukcji obsługi. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących montażu (instalacji), użytkowania lub konserwacji Towaru klient powinien zasięgnąć porady Sprzedawcy.
- Jakiekolwiek naprawy Towaru w okresie gwarancji dokonane przez osoby inne niż Sprzedawca lub osoby przez niego uprawnione powodują utratę uprawnień z tytułu gwarancji.
- Utrata uprawnień z tytułu gwarancji następuje także w sytuacji, gdy Towar dostarczony do Sprzedawcy będzie nosił ślady ingerencji osób trzecich, innych niż Sprzedawca lub osób przez niego uprawnionych oraz w przypadku gdy plomba gwarancyjna będzie zerwana lub uszkodzona.
- Gwarancja nie obejmuje:
- uszkodzeń lub awarii Towaru spowodowanych przez jego użytkownika w następstwie niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją obsługi korzystania z Towaru, co dotyczy również jego instalacji i konserwacji;
- uszkodzeń Towaru spowodowanych jego użytkowaniem w sposób niezgodny z przeznaczeniem;
- uszkodzeń Towaru spowodowanych niewłaściwą lub niezgodną z instrukcją obsługi instalacją, w tym instalacją dokonaną przez osoby nieposiadające niezbędnych w tym zakresie uprawnień (kwalifikacji);
- uszkodzeń Towaru spowodowanych korzystaniem przez użytkownika z niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych;
- czynności konserwacyjnych przewidzianych w instrukcji obsługi;
- uszkodzeń Towaru spowodowanych w następstwie dokonania jego naprawy przez inne osoby niż Sprzedawca lub osoby przez niego uprawnione;
- przeróbek lub zmian konstrukcyjnych Towaru dokonanych przez inne osoby niż Sprzedawca lub osoby przez niego uprawnione;
- uszkodzeń Towaru spowodowanych przez czynniki zewnętrzne (wyładowania atmosferyczne, nieprawidłowe działanie sieci elektrycznej, wodnej, kanalizacyjnej lub energetycznej);
- uszkodzeń Towaru powstałych w trakcie jego dostarczania przez Klienta w następstwie jego nieodpowiedniego zabezpieczenia;
- części szklanych oraz żarówek.
- W przypadku nieuzasadnionego żądania dokonania naprawy Klient poniesie wszelkie koszty związane z dostarczeniem Towaru, jego naprawą oraz odebraniem.
- Za nieuzasadnione żądanie naprawy Towaru będzie uważane w szczególności żądanie usunięcia uszkodzeń lub dokonania czynności konserwacyjnych nieobjętych gwarancją, jak również żądanie dokonania naprawy pomimo utraty uprawnień z gwarancji.
- Towar dostarczany przez Klienta powinien być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniami podczas transportu. Za odpowiednie zabezpieczenie będzie uważane oryginalne opakowanie fabryczne wraz z wszelkimi zabezpieczeniami (plombami) istniejącymi w chwili dostarczenia Towaru przez Sprzedawcę.
- W razie niezastosowania przez Klienta opakowania fabrycznego Towaru wraz z powyżej wskazanymi zabezpieczeniami będzie on ponosił wszelkie ryzyka związane z uszkodzeniem sprzętu dostarczanego Sprzedawcy.
§ 12
Reklamacja
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
- W reklamacji należy zawrzeć: zwięzły opis niezgodności Towaru z umową, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z niezgodnością Towaru z umową, a w przypadku Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta wskazanie wyboru korzystania z uprawnień z rękojmi bądź gwarancji.
- Sprzedawca ustosunkuje się na piśmie do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta - nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. Jeżeli Klientem jest Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towar odsyłany w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu. Klient dostarcza Towar do Sprzedawcy na własny koszt, z wyjątkiem Konsumenta i Przedsiębiorcy działającego na prawach konsumenta - wówczas koszt ponosi Sprzedawca.
§ 13
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą;
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
- uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
- skorzystania z unijnej platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr i służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług;
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Konsumenta i znajdują zastosowanie także w stosunku do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§ 14
Opinie w Sklepie internetowym
W ramach Sklepu internetowego Sprzedawca nie zamieszcza opinii Klientów. Sprzedawca nie korzysta też, nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innym osobom opinii w celu promowania Towarów sprzedawanych za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 15
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: www.jaegerstream.pl/content/3-polityka-prywatnosci
§ 16
Postanowienia końcowe
- Umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta.
- W przypadku gdy poszczególne postanowienia Regulaminu są lub staną się nieważne albo wadliwe, pozostałe postanowienia Regulaminu nie tracą swej ważności.
- Postanowienia Regulaminu stanowią element zawieranej z Klientem Umowy sprzedaży. Zapoznanie się z Regulaminem i zgodę na jego stosowanie Klient potwierdza podczas składania Zamówienia.
- Klient ma możliwość zapoznania się z kodeksem dobrych praktyk przedsiębiorców, znajdującym się w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Aktualne brzmienie ustawy jest dostępne pod adresem: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu20071711206
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o prawach konsumenta; ustawy o ochronie danych osobowych.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami indywidualnymi jurysdykcję ma sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.